Vintertid

Jeg plejer normalt ikke at være vild med at gå over til vintertid (lige bortset fra det der med, at man så kan sove en time længere om morgenen, men det er jo næsten kun den første dag man bemærker det) fordi jeg synes, at foråret og sommeren så uigenkaldeligt er forbi.

Men i år er det anderledes (so far i hvert fald). Det er som om der er noget lidt mere hyggeligt over mørket og kulden i år og som om julen måske er kommet lidt tidligere. Det er i hvert fald som om der er flere mennesker på gaderne, butikkerne lyser mere op og der er generelt en god stemning.

I min familie plejer vi at tage sammen på en forlænget weekendtur i slutningen af november for at se på juleudstilling og spise på de sædvanlige restauranter. En stærk følelse for mig omkring de ture er at komme fra kulden når man er lige på nippet til at være helt gennemkold ind i varmen på en Starbucks (I know! Ikke særligt fransk, men sådan er det altså!) og få dækket nogle helt basale behov (kaffe, varme og toilet). Det er bare så rart og hyggeligt

Det hænger sikker sammen med, at jeg nu er på barsel og derfor har bedre tid til at komme ud og nyde de lyse timer der trods alt er midt på dagen, end når jeg har siddet og kukkeluret inde på et kontor. Desuden er det jo også bare generelt svært at være utilfreds, når man hænger ud med verdens bedste baby

 

This entry was posted in Familie, Travel and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a comment